Mandlové máslo


Jsem hrozně mlsná ženská. Sladké bych nejraději jedla od rána do večera. A když mám pořádnou chuť, sáhnu po domácím mandlovém másle. Je výborné jen tak samotné s ovocem ( nejlépe s jablky a banánem )...   A nebo je skvělé do pečených sušenek a taky ho zbožňuji na banánovém chlebu. :) 
A jak si doma takové mandlové máslo vyrobit? Je to prosté. Tedy pokud máte kvalitní mixér. Já jsem zrovna dnes ten svůj zničila, takže v půlce mixování jsem musela použít tyčový mixér, který mi spálil ruku. :D (Mám doma kvalitní spotřebiče). :D Ale narozdíl od klasického mixéru přežil. :D  A já se díky tomu pořádně nacpala. :)


CO BUDETE POTŘEBOVAT:
kvalitní mixér
neloupané mandle (pokud si nechcete mixér zničit, mandle předem namočte)
mletou skořici



1) Mandle nasypeme do mixéru a mixujeme a mixujeme a mixujeme, dokud se z prášku nestane jemná hmota připomínající máslo. Čím lepší mixér máte, tím jemnějšího másla dosáhnete. 
2) Mixování trvá asi 15 minut, takže je třeba být trpělivý. 
3) Ke konci ještě přidám mletou skořici. 
4) A průběžně ochutnávám a ochutnávám, protože je to mňamka!
5) Mandlové máslo přendáme do uzavírací nádoby a skladujeme v lednici


Dobrou chuť. :)

8 komentářů

  1. a ako neznicit mixer? da sa robit prestavky pri mixovani?:)

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak. Mandle si namoč aspoň přes noc a poté při mixování dělej pauzy. :)
    Já jsem u tyčového mixéru dělala asi 2 pauzy aspoň na pět minut, protože by mi jinak shořela ruka. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přidávám trochu oliv. oleje, mixuju jen 5min, občas přidám trochu medu, když chci máslo sladší....a chutná mi! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. A můžu se zeptat, kolik mandlí jsi použila? :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ostuda, ale nepamatuji se váhu. Byl to obsah pytlíku neloupaných mandlí z kauflandu. :D Což Ti nijak nepomůže. Ale váha těch pytlíčků bývá okolo 100 gramů? Budu se muset kouknout při nákupu, ať nepíšu nesmysly.

    OdpovědětVymazat

My Instagram